poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Urodziny Jennifer Lawrence!

Witajcie kochani! Tak widzicie w tytule postu, dziś Jennifer Lawrence kończy 26 lat! Z racji tego, że to moja ulubiona aktorka na równi z Heleną Bonham Carter, postanowiłam poświęcić temu wydarzeniu osobny wpis, bo uważam, że w pełni na to zasłużyła.

Biografia autorki:

Jennifer Lawrence urodziła się oraz wychowała w Lousville (Kentucky, USA), 15 sierpnia 1990 roku, jako córka Garry'ego i Karen Lawrence. W wieku 14 lat postanowiła rozpocząć karierę aktorską i nakłoniła rodziców, aby znaleźli jej agenta. Pierwszą większą rolą Jennifer była postać Lauren Pearson w serialu "Terapia domowa". W 2008 roku zagrała w debiucie reżyserskim Guillermo Arriagi "Granice miłości". Następnie otrzymała główną rolę w filmie Lori Petty pt. "The Poker House" z takimi aktorkami jak Selma Blair i Chloë Grace Moretz w obsadzie. W 2010 roku okazał się kamieniem milowym w jej karierze -  zagrała rolę Ree w filmie Debry Granik "Do szpiku kości". Obraz dostał na tym Festiwalu Filmowym w Sudance Nagrodę Główną Jury dla najlepszego filmu dramatycznego oraz nagrodę za scenariusz. Sama Lawrence otrzymała pozytywne recenzje od krytyków oraz nominacje do takich nagród, jak: Złoty Glob, Satelita, FINDIE, SAG, Oscar w kategorii "Najlepsza aktorka pierwszoplanowa". *

Dlaczego Jennifer Lawrence jest moją ulubioną aktorką?

Dwa lata temu nie zwracałam na Jennifer zupełnej uwagi. Była dobrą aktorką i na tym się kończyło, nawet nie oglądałam jakoś specjalnie z nią filmów. Do czasu, kiedy poszłam na Kosogłosa część 1. (nie oglądając WPO, brawo dla mnie) I po tym filmie zaczęłam się bardziej interesować Jennifer, ale jakoś nie zagościła na moim Top 5, czy nawet Top 10. Była dobrą aktorką i tyle.
Aż zaczęłam szperać na filmwebie i odkryłam takie filmy jak ,,Poradnik pozytywnego myślenia", ,,American Hustle" czy ,,Serena". Po tych filmach zakochałam się w tej aktorce! Doceniłam jej ogromny talent i to, że w każdym filmie gra inaczej - potrafi być bogatą damą, biedną nastolatką, zwariowaną żoną czy geniuszem, który skończył jak kura domowa. Od dwóch lat śledzę jej karierę, chodzę na filmy, w których gra. I jak widzicie, nie uwielbiam ją właśnie za ,,Igrzyska...", bo przecież jeden film nie czyni kogoś wspaniałym aktorem, prawda?

Za co najbardziej podziwiam Jennifer Lawrence?

W skrócie: za to, że jest sobą. Każdy chyba słyszał o słynnym upadku Jennifer na gali rozdania Oscarów w 2013 roku, prawda? A o tym, jak w tym roku zjechała dziennikarza na rozdaniu Złotych Globów? Zresztą takich przypadków jest miliony! Jennifer słynie z tego, że zawsze jest uśmiechnięta, wyluzowana, jest po prostu sobą. Pokazuje, że nikt nie jest idealny, nawet największym gwiazdą zdarzają się wpadki. Ona tego nie tuszuje, nie płaci dziennikarzom, aby to nie wyciekło do sieci. Jest sobą - stało się, to się stało, mówi się trudno. Potrafi się z siebie śmiać i za to jest ogromny plus. Ja tak nie potrafię.
Jest również bardzo utalentowana, ale nie chwali się tym na każdym wywiadzie. Jest skromna, ale wie, że ma talent, zna swoje wartości. Sama miała w życiu niezbyt lekko, zmagała się z wieloma przeciwnościami, a mimo wszystko zaszła bardzo daleko.Nie wiem czy wiecie, ale Jennifer również wspomaga innych, w te święta odwiedzała szpitale, a na ten, który mieści się w jej rodzinnej miejscowości przeznaczyła 2 miliony dolarów!

 Osiągnięcia:

Jennifer jest bardzo młodą aktorką, dzisiaj kończy zaledwie 26 lat, a mówi o niej całe Hollywood. Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych aktorek, jak również najmłodszą aktorką z aż czterema nominacjami do Oscara, największej nagrody filmowej na całym świecie.
Jennifer zdobyła 42 nagrody, w tym Oscara i trzy Złote Globy oraz aż 47 nominacji! To naprawdę ogromne osiągnięcie, odkreślam, jak na młody wiek aktorki.
Nie przedstawię wam wszystkich nagród i nominacji, ale oto te najważniejsze:

Oscary:

- Najlepsza aktorka pierwszoplanowa za film ,,Do szpiku kości" (2010) - nominacja
- Najlepsza aktorka pierwszoplanowa za film ,,Poradnik pozytywnego myślenia" (2012) - wygrana
- Najlepsza aktorka drugoplanowa za film ,,American Hustle" (2013) - nominacja
- Najlepsza aktorka pierwszoplanowa za film ,,Joy" (2015) - nominacja

Złote Globy:

- Najlepsza aktorka w dramacie za film ,,Do szpiku kości" (2010) - nominacja
- Najlepsza aktorka w komedii lub musicalu za film ,,Poradnik pozytywnego myślenia" (2012) - wygrana
- Najlepsza aktorka drugoplanowa za film ,,American Hustle" (2013) - wygrana
- Najlepsza aktorka w komedii lub musicalu za film ,,Joy" (2015) - wygrana

 Jennifer wygrywała również takie nagrody jak: BAFTA, Saturn, MFF w Wenecji, People's Choice, Critics Choice, Teen Choice, Satelity, MTV czy Amerykańska Gildia Aktorów Filmowych oraz wiele, wiele innych.

Wystąpiła w takich filmach jak:

- ,,Terapia domowa"
- ,,Do szpiku kości"
- ,,Do szaleństwa"
- ,,X-Men: Pierwsza klasa"
- ,,Podwójne życie"
- ,,Poradnik pozytywnego myślenia"
- ,,Dom na końcu ulicy"
- ,,Igrzyska Śmierci"
- ,,American Hustle"
- ,,Igrzyska Śmierci: W pierścieniu ognia"
- ,,Igrzyska Śmierci: Kosogłos część 1"
- ,,Serena"
- ,,X-Men: Przeszłość, która nadejdzie"
- ,,Joy"
- ,,Igrzyska Śmierci: Kosogłos część 2"

Oraz wielu innych, tylko nie przetłumaczonych oraz paru serialach i teledyskach.

*Podkreślone filmy obejrzałam.



O tej aktorce mogłabym pisać wiele. Że świetnie gra, że w młodości nie interesowała się aktorstwem, że miała trudne dzieciństwo, że wizyty u psychologa w młodości zapoczątkowały jej pasję aktorstwem, że to, że jej Oscar zaginął jest nieprawdą i wszystko się już wyjaśniło, że uwielbia Adele i była na jej koncercie razem z Woodym Harrelsonem i Emmą Stone, że dofinansowuje i odwiedza szpitale, że nie jest w związku, że współpracuje z marką DIOR oraz wiele, wiele innych informacji, których naczytałam się przez te lata o tej aktorce. Ale sądzę, że Was zanudzam, więc nie będę pisała już zbędnych informacji.

#PolandRememberBirthdayJLaw - hasztag, którym oznacza się posty i wszelkie wpisy dotyczące urodzin Jennifer Lawrence. Pomysłodawcą jest PinQ EvelarkHutcherson Lawrence, wspaniała blogerka, a zarazem moja internetowa przyjaciółka - Paula, mam nadzieję, że mogę tak o Tobie mówić ♥ - , której bloga znajdziecie tu - >KLIK<. Jeśli jeszcze nie jesteście czytelnikami Pauliny,  to nie wiem, co wy tu robicie :) PinQ to najoryginalniejsza blogerka jaką znam - ma tyle pomysłów, organizuje tyle akcji, że nie pozostaje mi nic innego niż ją podziwiać :) Dodatkowo pisze świetnie, więc lećcie na jej bloga jak najszybciej!

Jeśli chcecie poczytać więcej o Jennifer i jej osiągnięciach zapraszam na filmweba - >KLIK<

W każdym bądź razie - Wszystkiego najlepszego Jennifer! Życzę ci zagrania w wielu filmach, zdobycia wielu nagród (może kolejnego Oscara?) oraz wielu nominacji, ale przede wszystkim szczęśliwego, spokojnego życia u boku osób, które kochasz i które cię wspierają. Zdrowia, spełnienia marzeń tych filmowych i nie tylko, abyś zawsze osiągała to, co zaplanujesz. Byś znalazła tą jedyną osobę, która zawsze będzie przy tobie. Jesteś  moją ulubioną aktorką, bardzo cię podziwiam i marzę o spotkaniu z Tobą, zdjęciu i autografie ♥ Jesteś niesamowita i bardzo, bardzo cię podziwiam. Wszystkiego, czego sobie wymarzysz. ♥

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Witajcie, kochani! Podziwiam wszystkich, którzy dotrwali do końca, naprawdę :)
Jak wam się podoba ten post z okazji urodzin Jennifer Lawrence? Mi się go pisało bardzo, ale to bardzo przyjemnie. Wszystkie ,,artykuły" napisałam ja, oprócz biografii, którą znalazłam na filmwebie.
A Wy? Czego życzycie naszej jubilatce? Pamiętaliście o jej urodzinach? Napiszcie w komentarzach :)
W ostatnich tygodniach krąży mi po głowie pewien pomysł, ale nie wiedziałam, czy o nim pisać, czy nie. Wiecie, że chcę mieć z Wami jak najlepszy kontakt, znać Was oraz dbam o to, abyście Wy znali mnie. Staram się odpisać na maile, pomagać Wam i po prostu mieć z Wami jak najlepsze relacje. Jednak nie znacie mnie za dobrze, mało o mnie wiecie i pomyślałam, żeby to zmienić. Co sądzicie o Q&A? Chyba każdy wie, co to jest, a jak nie - to po prostu pytania, na które bym odpowiadała. Pod tym postem napiszcie tylko co o tym sądzicie, a jak będzie dużo osób ,,za", to pod kolejnym rozdziałem poproszę Was o zadawanie pytań, na które odpowiem hurtem w osobnym poście poświęconym Q&A.
Ale żeby nie było, że tylko ja odpowiadam na pytania - w tym samym poście poświęconym Q&A przygotuję krótką listę pytań na które kto będzie chciał, to odpowie w komentarzu, ponieważ ja też bym chciała Was poznać :) Dzięki temu Wy poznacie mnie, a ja Was :D Jak macie jakieś pytania, to napiszcie w komentarzu, odpowiem.
Tymczasem zapraszam do komentowania co o tym sądzicie i jak wam się podoba post :)
Kolejny rozdział w środę lub czwartek ^^
Viks Follow

28 komentarzy:

  1. Cześć kochana, a raczej dobry wieczór.
    Przepraszam za to, że komentarz wyżej wygląda jak wygląda, ale prosze zrozum mnie... Twój blog jest jednym z niewielu, na które staram się wchodzić codziennie lub co drugi dzień, a to, że pierwsza skomentowałam jest dla mnie wielką podjarką i chyba zaraz zacznę skakać, ponieważ tak się ciesze.
    Dobra, młoda skończ już, bo przynudzasz biednej Viks i się biedactwo załamie. (jak coś to, to było do mnie)
    OMG! Ile Ty wiesz o JLaw... Nawet ja tyle nie wiem. Masakra... Dowiedziałam się teraz bardzo wielu ciekawych rzeczy, wiem, że nie przydadzą mi się one w życiu, ale wolę żyć ze świadomością, że znam na tyle aktorów, których uwielbiam, że będę mogła się kiedyś pochwalić wiedzą na ich temat.
    Co do twojego kolejnego, wspaniałego pomysłu Q&A, jestem absolutnie na "Tak"!!!
    -Viks trzy razy na "Tak" przechodzisz dalej- powiedziała Paulina Mruk 😂

    Co ja jeszcze miałam do napisania.... Aha!
    Muszę Ci się z czegoś zwierzyć, ale ćiiii. Ja też swoją przygodę z THG zaczęłam od pierwszej części Kosogłosa, więc nie martw się bo noe jesteś sama.

    Pozdrawiam Paula

    P. S. Wpadnij na bloga z recenzjami, ponieważ są dwie nowe recenzję Narnii oraz X-men'a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej:)
      Nawet nie wiesz jak mi miło to czytać! Mam teraz mega szeroki uśmiech na twarzy, bardzo się cieszę, że taki ci się podoba mój blog :D
      Haha, masz świetne poczucie humoru <33
      Troszkę tam wiem, ale chciałabym wiedzieć jeszcze duuużo więcej :D Jest niesamowitą aktorką <3
      Cieszę się, że pomysł z Q&A ci się podoba! Hahahaha :))
      Dobrze widzieć, że tylko ja się tak ,,spóźniłam" z poznaniem Igrzysk ;)
      Wiem, przeczytałam recenzje, ale nie miałam czasu aby skomentować... Już lecę i przepraszam że tak późno...:(
      Viks Follow

      Usuń
    2. Cześć 😉
      Nie ma sprawy, nie musisz się spieszyć...
      Właśnie zapomniałam Ci podziękować w poście, ale w następnym na 100% Ci podziękuję kochana.
      Paula ❤

      Usuń
  2. Jak na razie rezerwuję miejsce na komentarz... jak zresztą często ostatnio bywa...
    spróbuję skomentować jutro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, już jestem :)
      Uhuhuhu... wiesz naprawdę duuuużo o Jenn... ale szczerze? Nie dziwię się ani trochę :D Ja również zawsze baaardzo dużo czytam o ulubionych aktorach i oglądam z nimi masę wywiadów :)
      A co do tego, że poszłaś na Kosogłosa 1 bez obejrzenia WPO... nie martw się... miałam podobnie... z tym, że ja poszłam na WPO (na wycieczce szkolnej) bez obejrzenia pierwszej części... cóż... nawet nie wiedziałam o czym to jest... także... no... zdarza się :D
      Wracając do Jenn... tak... ona jest naprawdę świetną osobą :) Uwielbiam oglądać wywiady z nią :D Ona zawsze potrafi rozbawić :) Jest po prostu niesamowita :)
      Ja... przyznam się, że... przypomniałam sobie o jej urodzinach dopiero jak zobaczyłam tego posta u Ciebie :D
      A pomysł z Q&A jest świetny!!! Bardzo chętnie zadam Ci jakieś pytania (oj muszę się zastanowić jakie :D) i chętnie na jakieś odpowiem :)
      Życzę Ci duuuuuuuuużo weny :)
      Pozdrawiam
      (nieogarnięta, zakochana w Finnicku, Samie Claflinie, innych bohaterach książkowych i aktorach, miłośniczka niemiłosiernie długich komentarzy) love dream

      Usuń
    2. Hej :)
      Coś tam wiem, lubię czytać o niej artykuły <3
      Haha, widzę, że z zapoznawaniu się z Igrzyskami nie jestem osamotniona ;)
      Racja :) I do tego zawsze jest sobą - zabawna, ale i poważna, po prostu cudowna <3
      Cieszę się, że pomysł z Q&A ci się podoba! O, a ja się nie mogę doczekać aż zobaczę Wasze odpowiedzi na moje pytania :)
      Pozdrawiam ♥
      Viks Follow

      Usuń
  3. Heeej❤❤❤
    Wow! Zacznę od pierwszej sprawy<3
    Cudowny pomysł z omówieniem osiągnięć Jenn, filmów, w których grała i w ogóle mega oryginalna sprawa! Bardzo miło mi się czytało :")
    Ej, teraz to mam banana 😂😂😂😂😂 Jejku, dziękuje❤❤❤❤😊😍❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
    Nie spodziewałam się! :D
    Ja? Dziękuje, to bardzo miłe, naprawdę .... Kiedy ja się przestanę uśmiechać!? 😂😂😂😂 Oczywiście, bo jestes takża moją internetową przyjaciółką <3💗 Mam nadzieję, że kiedyś się spotkamy w realistycznym świecie i słowo " internetowa " zniknie💞❤
    I tak ty moim zdaniem piszesz o niebo lepiej! :'D
    Jestem za! Zdecydowanie " TAK ",to się nazywa oryginalność, moja droga<3!!! Świetny pomysł! :*)
    W takim razie z wielką niecierpliwością czekam na post z pytaniami, oraz kolejny rozdział😀
    Jeszcze raz : DZIĘKUJE💝 Jesteś niesamowita i wspaniała<3
    PinQ Everlark Hutcherson Lawrence


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej ♥
      Cieszę się, że post o Jennifer ci się podobał :)
      Nie ma za co <3 Ty zawsze masz masę pomysłów. Och, też bym się chciała kiedyś z tobą spotkać! :) Mam nadzieję, że nam się kiedyś uda :D
      Eee tam, ja bym tak nie powiedziała... :/
      Dziękuję! Widzę, że jak na razie pomysł z Q&A się podoba, z czego bardzo się cieszę :D
      Nie ma za co, należało ci się <3 Ty również! ♥☺
      Viks Follow

      Usuń
    2. Ja też chcę się kiedyś z wami spotkać ❤❤��

      Usuń
    3. Ja też bym chciała :D ♥♥

      Usuń
    4. Jesteście cudowne <3
      Ja od razu uprzedzam, że jak ktoś jest z Warszawy lub okolic, to Warszawskie Targi książki będą świetną okazją, jak ktoś się wybiera, bo ja tak :) Ale to dopiero w maju... ;)
      Viks Follow

      Usuń
    5. Targi książki będą idealne �� Jestem z Warszawy, więc co roku odwiedzam ten event
      Zonia ❤

      Usuń
  4. 3 razy tak a jak ktoś jest na "nie" albo wyjdzie sam albo wyrzucę go silą! :) ehh mam dość bójek po ostatniej na dlugi czas..
    mialas swietny pomysl z tym postem ;) ja osobiście wiem tylko kiedy Woody Harrelson ma urodziny i powiem szczerze ekscytuje sie nimi bardziej niż swoimi no ale...
    pisalas ze wystepowala w teledyskach. Powiesz gdzie dokładnie? Chcialabym to zobaczyć :) przepraszam, ze komentuje dopiero teraz, ale niestety wredne babsko ostatniego dnia wylaczylo wifi w pokoju i nie mialam jak skorzystać z Internetu nie wspomne o drodze powrotnej..
    czego można życzyć Jennifer? Chyba sily, bo resztę ona juz ma :)
    hah! Przygotuj sie na te pytania, bo z natury jestem ciekawska (aż mi glupio momentami) i mogę zalać Cię masą pytań :) załóżmy:
    1. Czy masz chlopaka?
    2. Jak wygląda? (ze szczegółami)
    3. Gdzie sie poznaliście, jak i dlaczego?
    i najwazniejsze:
    4. Czy jesteś z nim szczęśliwa, bo jak nie to uuuu kiepsko z tobą chlopcze :)
    i wiele innych
    cóż pozdrawiam i czekam na kolejny wpis :) ♥ Bang My Hands

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :D
      Dziękuję! Ja również bardzo ekscytuję się urodzinami Jennifer, właśnie dlatego napisałam tego posta <3
      Jasne :D Występowała w: "The Mess I Made" zespołu Parachute :D
      Jasne rozumiem, ja sama mam małe opóźnienie w komentowaniu, a pewna osoba założyła hasło na komputer, który jest u mojej babci więc... Nie polecam takich sytuacji XD
      To bardzo się cieszę, że jesteś ciekawska (jak ja!) i już nie mogę się doczekać pytań :)
      Co do tego, to nie, nie mam chłopaka, więc na resztę nie mam jak odpowiedzieć ;)
      Również pozdrawiam ♥ Przez to hasło na komputer nie wiem kiedy kolejny post, ech... Tak to jest jak ktoś ma w ,,...", że prowadzisz bloga i mówi ci ,,Skończą się wakacje, wrócisz do domu to będziesz sobie prowadziła tego bloga..." Normalnie porażka -_-
      Viks Follow

      Usuń
  5. Jennifer oczywiście znałam, bo która normalna fangirl nigdy o niej nie słyszała, ale przed Twoim postem nigdy jakoś szczególnie się nią nie interesowałam. Wiedziałam, że ma na koncie parę potknięc- ale takich normalnych, zabawnych :D- i ze jest świetną aktorką. Ale skoro się tak o niej rozpisujesz to może zasługuje na więcej uwagi? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy zasługuje na więcej uwagi musisz ocenić sama, oglądając z nią filmy ;) Ale ja ją bardzo podziwiam, jest dla nie naprawdę wyjątkowa i mam do niej duży sentyment <3
      Jak chcesz się zapoznać z jej twórczością to polecam na początek filmy: ,,Poradnik pozytywnego myślenia" czy ,,Serena" - gra tam fenomenalnie :) Oczywiście w Igrzyskach również ♥
      Pozdrawiam :)
      Viks Follow

      Usuń
  6. Baaaaardzo ciekawy wpis. Dowiedziałam się kilku interesujących faktów! Mogłabyś wstawiwać tego typu notki.
    Co do Q&A - Jestem za! Chciałabym dowiedzieć się jakiś informacji o Tobie! Z chęcią odpowiem także na pytania od Ciebie.
    Zonia❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podobało, bo mi się bardzo przyjemnie pisało takie coś :*
      Widzę, że ten pomysł z Q&A się podoba, więc już nie mogę się doczekać, aż poproszę was o pytania i sama jakieś wymyślę! :)
      Viks Follow

      Usuń
  7. Ciekawy pomysł na post. Bardzo mi się podoba, bo dowiedziałam się wielu rzeczy o aktorce mojej ulubionej trylogii. Bardzo przyjemnie się czytało ten post. Jeśli chodzi o ulubionego aktora, to jednak nie uważam, że jest nim Jennifer. Bardzo ją lubię, bo widziałam Igrzyska Śmierci (a jakże inaczej :)) i X-MEN. Moim ulubionym aktorem jest Liam Hemsworth. Jak napisałaś nie uznaje się najlepszego aktora/ki. A dziwna jest historia, że Gale'a, książkowego bohatera wręcz nienawidzę, a aktora kocham. Mam dziwny mózg nie?
    Jestem na TAK! Daję Ci fartuch! Pomysł z Q&A jest super.
    L.H.G

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Cieszę się, że ci się podobał ^^
      Ja X-Mena nie widziałam wszystkich części, więc się nie wypowiem :/
      Ja również bardzo lubię Liama, chyba już wspominałam, ale mam jego spory plakat powieszony na szafie ;)
      Nie, jesteś całkiem normalna, tylko nie rozumiem czemu nie lubisz Gale'a... :/
      Dzięki <3
      Viks Follow

      Usuń
  8. Nawet nie wiedziałam że ona była nominowana do Oscara XD Chyba muszę nadrobić zaległości XD Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, może trzeba ;)
      Buziaki! ♥
      Viks Follow

      Usuń
  9. Hej, a gdzie obejrzałaś Serenę? Bo wiesz ja chciałabym obejrzeć i nie wiem gdzie poszukać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serenę obejrzałam na CDA ;)
      Viks Follow

      Usuń